Resumo do pleno correspondente ao 13 de xuño de 2015

investidura
Na imaxe Manuel Lorenzo Varela arroupado polos seus concelleiros. Foto Alberto López para La Voz de Galicia.

O pasado 13 de xuño celebrouse o primeiro pleno da primeira lexislatura (orde do día aquí). Contou coa asistencia de todos os membros da nova corporación que, como é ben sabido, consta da seguinte composición:

INTA: 7 concelleiros

PSOE: 3 concelleiros

PP: 2 concelleiros

Por Chantada: 1 concelleiro

Todos os concelleiros prometeron ou xuraron, conforme á lexislación vixente do Estado español, o seu cargo. No caso de Por Chantada, optouse por prometer engadindo o xuramento de defender a maioría social, as clases populares e os intereses de Galiza.

Como se esperaba Manuel Lorenzo Valera foi eleito máis unha vez como alcalde, declarando ao remate da sesión para La Voz de Galicia (aquí): “Pensei que tiña que darme o bastón de mando a min mesmo”. Os sete concelleiros de INTA votaron por Lorenzo Varela, os do PP por Medela e os do PSOE por Raquel. O concelleiro de Por Chantada non votou por si mesmo, senón que se abstuvo.

Posteriormente houbo unha quenda breve de intervencións. A portavoz do grupo municipal do PSOE falou de representar os seus votantes e agradeceu o apoio recibido nas  urnas. Medela do PP desexoulle unha boa singradura a INTA.

Desde Por Chantada lembramos a difícil situación social, económica e demográfica do noso concello. Polas lousas do pasado e por pertencermos a proxectos políticos distintos non pudemos, evidentemente, apoiar a investidura do novo alcalde. Ora, ofrecemos a nosa man tendida en todas aquelas cuestións que consideremos boas para o país do Faro e formulamos a esperanza de poder funcionar mediante consensos dada a situación de emerxencia social, económica e demográfica que padece Chantada (e da que xa falamos pormenorizadamente durante a campaña).

Ao tempo, expresamos a nosa firmeza frente ás prácticas que atentan contra os nosos principios ético-políticos e contra a maioría social.

Porque é preciso o consenso nesta lexislatura a pesar de termos un goberno con maioría absoluta?

– Porque a situación obxectiva do concello precisa de sumar vontades e forzas, para o que é imprescindíbel atender tamén á participación e demandas da cidadanía.

– Porque é unha maioría absoluta enganosa que condede sobrerrepresentación á minoria maioritaria:

a.- A vontade das urnas non foi unha maioría absoluta, iso foi unha “carambola” ou unha disfunción creada pola lei electoral do Estado español. O BNG ficou fóra da corporación con máis de 4% dos votos.

b.- A minoria maioritaria, INTA, atinxiu 7 concelleiros con 45% do voto emitido, mentres Por Chantada con máis de 10% só ten un representante. Nunca fora tan evidentes en Chantada os “beneficios” da Lei D’Hont.

c.- A última maioría absoluta de Lorenzo Varela, por aquel entón no PP, debería ser un precedente para INTA e como nun contexto de mudanza política gobernar unilateralemente tivo para eles as consecuencias xa por todos coñecidas.

d.- Aínda coa Lei D’Hont, se Chantada non vise reducidos os seus concelleiros a 13, polo descenso demográfico galopante, a minoría maioritaria (INTA) non tería maioría absoluta. Paradoxos da historia: quen gobernou durante por volta de 20 anos e non fixo o suficiente por reverter a desertización demográfica vese electoralmente reforzado pola mesma.

Por todo isto, e tamén pola xente de Chantada que está fóra e na que debemos pensar pois demostráronnos durante a campaña que siguen preocupados pola súa terra, é imprescindíbel apelar ao consenso e á responsabilidade da minoría maioritaria para evitar seguir camiñando na conversión do país do Faro nun deserto verde. Neste contexto político, a responsabilidade de tecer consenso correspondélle principalmente á minoría maioritaria, do contrario só deixarán espazo para a confrontación cando Chantada precisa cooperación, da a súa situación obxectiva e o mandato cidadán expresado nas urnas onde ningunha candidatura ten máis da metade do voto emitido.

A intervención de Manuel Varela

Manuel Varela agradeceu a confianza depositada polos cidadáns que lle outorgaron a maioría absoluta (como xa dixemos quen lla outorgou foi a Lei D’Hont). Indicou que nesta lexislatura se ían facer máis investimentos, aínda que non ía ser “un si permanente”, e que o pago das faturas se mellorara e anda xa polos 30-45 días. Novamente, vémonos na obriga de desmentir esta afirmación cos últimos datos públicos na man (do mes de maio): Chantada está entre os concellos cos peores indicadores de morosidade no pago a provedores (lembremos que isto dispara por norma o custe dos servizos contratados), tardando de media 90 días (o triplo do prazo legal).

Referiuse tamén á desastrosas situación herdada con millóns de euros herdados do goberno PSOE-BNG de facturas sen pagar. Aínda que lle corresponde a PSOE e BNG desmentir ou outorgar co silencio estas afirmacións, o certo é que no seu último mandato do PP Lorenzo Varela deixou unha débeda de máis de 7 millóns de euros e numerosas facturas sen pagar. E igualmente certo é que a débeda pública do concello está por cima dos 4 millóns de euros novamente, disparándose na pasada lexislatura onde el foi novamente alcalde. Tanto naquela etapa como na presente orzamentábase moito máis do que realmente se recauda.

Recalcou tamén o grande coñecemento que ten dos cidadáns e censurou as “mentiras e tonterías” que o PSOE en campaña verqueu sobre el, como a casa en Baiona, as bombas no mitin, os panfletos en campaña electoral, etc. “Hoxe podíamos botar bombar, mais non o imos facer”, asegurou. Tamén dixo que, dados os seus estudos en psico-pedagoxía, dáse conta de quen lle vota e quen non, mais non lle vai torcer a cara a ninguén.

Este aproveitamento da última palabra para bourar no PSOE contradise con que consideramos máis potábel do seu discurso e que, dalgún xeito, recolleu o noso ofrecemento de sumar vontades polo ben das chantadinas e dos chantadinos: a aposta polo consenso e o diálogo con todos os grupos, mesmo aceptando as propostas da oposición.

A situación económica a día 12 de xuño de 2015

Rematado o pleno solicitamos revisar a documentación económica achegada ao pleno e da que non se deu conta no mesmo (só se citou a súa existencia). En síntese, o concello dispón dunha liquidez de 695.126’90€, dos que 648.497,29€ corresponden a un crédito e, xa que logo, é unha nova débeda que haberá que pagar cando a institución xa dedica excesivos fondos ao pago de xuros.

 

Un comentario en “Resumo do pleno correspondente ao 13 de xuño de 2015

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s