O Concello de Chantada perdeu 6 meses sen adoptar accións para adaptar a vila a nova normativa de circulación nas vías urbanas.

IMG_20210511_132626_1

Imaxe do mesmo día en que entra en vigor o novo regulamento. O Goberno municipal, a diferenza doutros concellos galegos, non adoptou nengunha medida nos seis meses que se daban aos entes locais para adaptar a sinaléctica e a normativa local ao novo regulamento.

 

Chantada, 11 de maio de 2021. 

 

O Consello de Ministros (Goberno de España) aprobou o pasado 10 de novembro unha modificación do Regulamento de Circulación no que se estabelecen novos límites de velocidade en áreas urbanas. Esta modificación concedeu 6 meses para a súa entrada en vigor, para facilitar que os gobernos municipais tiveran tempo suficiente «para adaptar a sinalización e/ou infraestrutura».

Así pois, desde o 11 de maio está en vigor o novo límite de velocidade de 30 km/h en todas as vías urbanas que teñan un carril por cada sentido da circulación. A redución da velocidade a 30 kms./h. en vías urbanas, como recoñece a propia DGT, reduce:

  • nun 80% o risco de morte en caso de atropello;
  • as emisións de CO2, e por tanto o fume e a contaminación;
  • o ruído nas rúas da vila.

No entanto, como de costume, o Goberno de Chantada deixou pasar medio ano sen facer nada e o piloto automático municipal alimenta o caos circulatorio na vila. Debera modificar a ordenanza de circulación, proceder a sinalizar correctamente as vías, etc. 

Por tanto, a partir de hoxe a velocidade no casco urbano de Chantada será de:

  • 20 kms./h. en «vías que dispoñan de plataforma única de calzada e beirarrúa» (por exemplo Rúa do Parque, Rúa da Barxela, Praza de Santa Ana ou Praza da Galiza).
  • 30 kms./h. en «vías dun único carril por sentido de circulación», é dicir, en todas as rúas do núcleo urbano de Chantada, a excepción das que estean na situación anterior.

 

IMG_20210511_133907_1

Por Chantada considera que:

  • O goberno municipal debe de dar explicacións sobre o motivo polo que NON tomou ningunha medida con relación aos novos límites de velocidade: nen sinalización nen cambio en infraestruturas.
  • É necesaria unha reconfiguración da mobilidade na vila de Chantada que:
    • Permita unhas rúas transitábeis para todos e todas: nenos e nenas, persoas maiores e persoas con mobilidade reducida ou calquera outro tipo de diversidade funcional.
    • Aumente a seguranza das persoas.
    • Favoreza o benestar de todos e todas, especialmente das persoas máis vulnerábeis.

Por Chantada solicita que o Concello de Chantada:

  1. Implemente con carácter de urxencia as medidas de seguranza viaria (sinalización horizontal e/ou vertical, adecuación das travesías, etc…) que se adapten á nova normativa de circulación que estabelece os límites de 20 kms./h. e 30 kms./h. e axuden a condutores e peóns.
  2. Modificación da ordenanza municipal de tráfico para adaptala á nova normativa e ás novas necesidades sociais.
  3. Medidas de restrición e racionalización do tránsito que nos leven a cumprir coa normativa autonómica, estatal e europea de mobilidade e accesibilidade universal.
  4. Revisión do mobiliario urbano e sinalización (altura das sinais, colocación, etc…) para que cumpran coa normativa autonómica, estatal e europea de mobilidade e accesibilidade universal.
  5. Medidas para reducir a perigosidade en áreas especialmente sensíbeis: contorna dos centros escolares da Lama das Quendas (CEIP Xoán de Requeixo e IES Lama das Quendas) e entorno da Residencia de Maiores.

 

IMG_20210511_132522

Por Chantada, de sermos goberno, propón para o período 2023-2027:

  • Reestruturación do tráfico e dos aparcamentos na Praza de Santa Ana, con medidas que impidan o aparcamento en toda a praza, agás para a carga e descarga dos comercios, convertendo Santa novamente nun lugar amábel para as persoas.
  • Reestruturación do tráfico e dos aparcamentos nas rúas Xoán XXIII, Ánxel Gómez Montero, Fonte Arcada, entre outras.
  • Auditar os recursos e as accións desenvolvidas pola Policía Local, para mellorar o exercicio das súas competencias e promover as medidas que sexan necesarias co propósito de racionalizar os recursos municipais.
  • Modificación da ordenanza municipal de tráfico para adaptala á nova normativa e ás novas necesidades sociais.

 

IMG_20210511_134556

 

Finalmente, achegamos tamén como anexo o “Manual de aplicación dos novos límites de velocidade en vías urbanas”, elaborado conxuntamente pola Dirección Xeral de Tráfico (DXT) e pola FEMP: GuíaReducida30

 

Chantada, 11 de maio de 2021.

Grupo de traballo de mobilidade da Comisión política de Por Chantada – Candidatura de Unidade Popular.

Captura de pantalla 2019-04-21 a las 10.27.36

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s