Nota previa: Como xa indicamos no anterior pleno o noso concelleiro, Antom Fente, sofre problemas de saúde e encóntrase recibindo rehabilitación. Por este motivo chegou ás 20:30 horas ao pleno, encontrándose este xa no punto número 8 (aínda que comezara ás 20 horas). [A orde do día pode consultarse aquí]
1.- Acta anterior, correspondente á sesión organizativa do 29 de xuño de 2015
Aprobouse por unanimidade por parte dos grupos municipais de INTA, PP e PSOE. Este pleno era o primeiro pleno ordinario após o da sesión constitutiva e o da sesión organizativa.
[Acta da sesión anterior en PDF: Acta sesión organizativa. Consulta o resumo do pleno anterior, ao que fai referencia a acta]
2.- Representantes do concello en órganos e entidades (XDR)
INTA, c0mo nos anteriores casos, designou membros do seu partido. Con isto copa todos os representantes do concello en órganos e entidades a pesar de contar con menos de 45% do voto emitido. Ao noso ver isto é un erro.
É particularmente simbólico que após 4 anos de goberno (xa sen contarmos os que votou como alcalde Manuel Varela no PP) non saiban nin os órganos e entidades en que o concello participa, ficando estes pendentes da sesión constitutiva onde correspondía designar toda a representación do concello en órganos e entidades. Dous dos órganos pendentes de asignar era o representante no parque de bombeiros e no XDR. No caso do parque de bombeiros o Decreto 19/2009, do 5 de febreiro, polo que se aproba a constitución do Consorcio Provincial de Lugo para a Prestación do Servizo contra Incendios e Salvamento (publicado no DOG o 6 de febreiro de 2009) estabelece no capítulo II, artigo 8º que debe ser o alcalde quem represente ao concello.
3.- Adhesión ao acordo Marco de colaboración entre o MINHAP e a FEMP para o desenvolvemento da Lei de Transparencia [APROBADO] DECRETO PORTAL TRANSPARENCIA
Esta adhesión xustifícase en tanto en canto favorece a transparencia.
No entanto, non nos podemos resistir a sinalar o oxímoron entre o Goberno central do PP e a transparencia e o bon goberno: non sabían entón da existencia da caixa B no seu propio partido? O saqueo da reserva da Seguridade Social é bon goberno? Porque queren dar leccións a Grecia e condenar ao seu pobo cando a débeda do Estado español ascende a 1’2 billóns (con B!!!) de euros? Candos os “rescates” son unha nova estafa para financiar os buracos da banca fundamentalmente? Unha débeda impagábel, por certo, e que vai exixir – no mellor dos casos – unha restruturación senón un default (cousa na que o Reino de España ten experiencia desde Filipe II, sendo o Estado con máis bancarrotas da historia pola súa longa tradición de “buen gobierno”). E, para non cansar e rematar nalgún punto, como se conxunga a transparencia e a democracia cunha “lei mordaza” que segundo o editorial do New York Times (23/04/2015) fai retroceder ao Estado español «aos negros días do réxime de Franco»? A resposta está no vento, como no cantar rebelde.
4.- Adhesión ao convenio subscrito entre as administracións do Estado e Autonómica para a implantación dunha rede de espazos comúns de atención ao cidadán no ámbito territorial de Galiza [APROBADO]
DECRETO CONVENIO MARCO OFICINAS ATENCIÓN CIDADÁNDECRETO CONVENIO MARCO OFICINAS ATENCIÓN CIDADÁN
5.- Bonificación ICIO construción edificio en R/Leonardo Rodríguez, nº 17 [APROBADO]
Coas informacións recebidas das comisións informativas e dado que estas bonificacións son unha constante en todos os gobernos para facilitar a rehabilitación de vivendas no caso histórico conforme á correspondente ordenanza de Rehabilitación do casco histórico (algo importantísimo e pór en valor e humanizar o casco histórico, no que imos con retraso por certo e non viría mal resolver o pantanal das casas sen entregar do Cantón dito sexa de paso).
BONIFICACIÓN ICIO MARIA TERESA MENDEZ FERNÁNDEZ
6.- Prezo público da piscina descuberta
Como após 30 minutos xa se ventilaran 8 puntos (o que dá a medida de até onde os plenos se convertiron nun ritual e a soberanía popular fica 4 anos secuestrados en 4-5 mans) non pudemos chegar a tempo para este punto, para o que mesmo tiñamos as enmendas que se expoñen a continuación. Loxicamente votariamos en contra a posición do Goberno. É máis, fixemos unha pregunta ao final do pleno para saber se se incluíran as correspondentes bonificacións e indicando que noutros concellos da zona eran de balde. Obtivemos a seguinte resposta de Manuel Varela (INTA): “É complicado facer a taxa, e quen paga as piscinas interiores xa non paga as exteriores. Na medida en que sexa rendíbel modificaranse as tarifas ou mesmo eliminaranse”. Para veres a proposta de INTA preme aquí: PREZO PÚBLICO PISCINA DESCUBERTA
1) Emenda AO PREZO PÚBLICO DA PISCINA DESCUBERTA
Exposición de motivos:
Non dubidamos para nada, que a doutrina á que se fai referencia no informe para aprobar os prezos que rexeran na piscina descuberta de Chantada leve razón, non imos a entrar a discutir iso. O que si parece claro, é o que dita a doutrina do sentido común e, para alén desta, está a Lei. Loxicamente, unha institución pública debe dar exemplo no cumprimento das disposicións legais e non pode cobrar unha taxa pola utilización de ningún espazo público sen ter aprobada a correspondente ordenanza fiscal.
Hoxe trae para aprobar, a destempo, cando xa se leva cáseque un mes cobrando pola utilización do servizo, a taxa das piscinas exteriores. E dicimos a destempo, por non usar outros cualificativos. É unha vergoña que isto pase nun concello como o de Chantada e retrata a nugalla, a improvisación e as limitacións deste goberno que segue co piloto automático da cultura do mínimo esforzo.
Cometeron unha ilegalidade, consecuencia dunha das moitas chafalladas ás que nos teñen acostumados, e que coidabamos que nesta lexislatura estaban dispostos a mudar. Un que peca de inxenuidade até que vai vendo unha e outra vez que non, como a ausencia de resposta as propostas de actuacións que lle fixemos para o sector lácteo, o cal xa non supón apenas unha falta de deferencia con Por Chantada e os seus mais de 500 votantes, senón unha falta de respecto coas persoas que son o piar económico fundamental da comarca. A vostede, toda vez que ten o soldo aprobado, daralle igual, a nós non.
A súa incapacidade e nugalla no caso das piscinas puido supor denuncias por parte da viziñanza –con todas as da lei dito sexa de paso–, co conseguinte trastorno para as arcas públicas. Amais, o tema das piscinas é un tema que ten especial incidencia na opinión pública e retrata a desastrosa clase política que sofren os chantadinos:
PRIMEIRO padecendo unha catastrófica privatización, tanto polo lado do servizo, canto polo das arcas municipais; SEGUNDO provocando un escándalo na súa remunipalización polas bases de contratación e AGORA cobrándolle aos chantadinos sen ter estipulados os prezos públicos e, xa que logo, cometendo unha ilegalidade.
A maior escarnio, cada día as piscinas públicas de Chantada contan con menos usuarios. Ninguén dos aquí presentes buscou a explicación en que non haxa bonificacións para colectivos sociais como as familias numerosas? Non se pensa na xente sen ingresos? Non se repara en que as piscinas de Monterroso, Antas, Taboada e Carballedo son de balde en canto as de Chantada son de pago? Que “plus” ofrecen para xustificar isto? Non me estendo máis no que é evidente: o retrato dunha xestión mediocre cando non pésima.
O Pleno do Concello aprobou no seu momento a Ordenanza Fiscal Reguladora do Prezo Público pola Prestación do Servizo de Piscina Descuberta e Anexos (que discriminaba por certo ás persoas pola súa pel e que daría para un capítulo aparte dos absurdos e arbitrariedades lexislativas que se comenten moitas veces). Nesa ordenanza podemos ler no ARTIGO 6, correspondente ás BONIFICACIÓNS que se estabelecen:
Bonificacións a familias numerosas:
- Bonificación do 35% da cota, a favor daqueles suxeitos pasivos que formen parte dunha Familia Numerosa de Categoría Xeral.
- Bonificación do 40% da cota, a favor daqueles suxeitos pasivos que formen parte dunha Familia Numerosa de Categoría Especial.
Pois ben, o Grupo Municipal de Por Chantada-CUP presenta para aprobación ao pleno as seguintes EMENDAS aos prezos públicos que van rexir nas piscinas exteriores e se contemplen as mesmas bonificacións que se aprobaron no seu dia:
1) EMENDA DE MODIFICACIÓN DOS PREZOS PÚBLICOS
° Bonificación de 35% da cota a favor daqueles suxeitos pasivos que formen parte dunha Familia Numerosa de Categoría Xeral.
° Bonificación do 40% da cota, a favor daqueles suxeitos pasivos que formen parte dunha Familia Numerosa de Categoría Especial.
° Bonificación do 50% para os desempregados que perciban prestación por desemprego.
° Bonificación do 100% para:
a.- desempregados de longa duración;
b.- persoas cun ingreso anual inferior a 12.000€ por ano;
c.– menores de idade e estudantado menor de 30 anos pertencente a unidades familiares con ingresos inferiores a 14.000€ por ano
2) Enmenda de Modificación do punto 2 da proposta do Goberno de 8 de xullo de 2015
Exposición de motivos:
De por parte, enmendamos tamén a delegación no equipo de Goberno da revisión das taxas de agora en diante ao entendermos que calquera modificación nos prezos públicos debe ser ratificada polo pleno, xa que toda vez aprobadas unhas tarifas e existindo a correspondente ordenanza non hai urxencia que xustifique que se furte do debate plenario a súa modificación, máxime cando ten un impacto directo sobre a cidadanía.
ENMENDA:
2.- Calquera modificación nos prezos públicos debe ser ratificada polo pleno.
3) Enmenda de engádega dunha DISPOSICIÓN ADICIONAL TRANSITORIA
Exposición de motivos:
Estaremos de acordo en que se cobrou de xeito ilegal unha taxa pola utilización deste servizo. Así pois, (como acto de contrición, propósito da emenda e dor dos pecados) debemos resarcir a todas as usuarias e todos os usuarios que pagaron a pesar de non termos a taxa aprobada, polo que propomos que durante o mes de agosto non se cobre por este servizo. Concretamente a emenda reza así:
Enmenda de engádega:
Disposición Adicional Transitoria: estes prezos públicos non se comezarán a aplicar até o mes de setembro de 2015, co obxectivo de compensar polo período en que se cobrou indebidamente e para facilitar que os usuarios con dereito a bonificacións podan presentar a documentación pertinente.
7.- Moción do Grupo Municipal Popular Instando á modificación da ordenanza fiscal reguladora do prezo público pola prestación do servizo nas instalacións de recreo municipal, piscinas e anexos. Parte de control da xestión [véxase punto anterior]
8.- MOCIÓN DO GRUPO MUNICIPAL SOCIALISTA SOBRE O SECTOR LEITEIRO GALEGO
Aprobouse por unanimidade. Aínda que previamente apresentamos a seguinte enmenda por entendermos que era unha moción bastante limitada na súa parte propositiva. De todos os xeitos, retirámola para reforzar a unanimidade e non dar excusas nin a INTA nin ao PP que se mostraban reticentes. Esta enmenda realmente foi unha “reconversión” dunha solicitude que enviamos ao alcade e que, ante a falta de resposta, enviamos á Secretaría do Concello para que lla fixese chegar. No entanto, non obtivemos ningunha resposta.
Manuel Varela salientou neste punto que en maio houbo unha reunión en Monforte coas coperativas e cos sindicatos para solucionar o problema do sector lácteo. Compreteuse a que alguén do seu Goberno participaría da manifestación, aínda que non probabelmente el en persoa xa que tiñamos que comprender que estaba de vacacións. Porén, para sermos xustos hai que indicar que finalmente asistiu tal e como lle solicitamos desde Por Chantada e o PSOE e como debe ser do máximo representante do noso Concello.
No tocante á nosa enmenda, que xa publicamos no seu momento como solicitude no noso blogue (é a mesma con algunha lixeira mudanza após contactar con representantes do sector), o PP considerouna un ataque á consellaría (como se os gandeiros fosen xentes ociosas que teiman en protestar para ir contra o PP, tal é a cegueira deste partido); INTA que o concello non podía asumir eses compromisos desde o concello (explicoúselles que era solicitar non impulsar como concello este plano); e o PSOE que contaba con puntos interesantes e que era unha enmenda complexa e que eles apresentarían novas mocións sobre o sector lácteo.
Por certo, recalcamos que a nosa enmenda foi publicada como solicitude con anterioridade a coñecermos a do PSOE, xa que chegounos por varias vías que certos elementos difunden que copiamos os resumos dos plenos do PSOE, algo supomos que atribuíbel a iso que a sabiduría popular chama a malicia do tonto ou ao dito de que a envexa non é caridade.
Emenda DE POR CHANTADA-CUP INSTANDO AO CONCELLO DE CHANTADA A DAR O MÁXIMO APOIO ÁS DEMANDAS E MOBILIZACIÓNS DO SECTOR LÁCTEO e PARA DESEÑAR ESTRATEXIAS QUE DOTEN DE FUTURO AO MEDIO RURAL
Exposición de motivos:
O día 7 de xullo envíamos ao alcalde unha solicitude instándoo a apoiar as mobilizacións dos gandeiros e a impulsar unha fronte de alcaldes en defensa, xa non apenas do sector lácteo, mais do conxunto do medio rural e do tecido económico da nosa comarca. En vista de que non obtivemos resposta procedemos a volvelo enviar a través da secretaría do concello, non obtendo resposta novamente. Alén dunha falta de deferencia para Por Chantada–CUP e para os seus votantes, máis de 10% dos censados neste concello por se o esqueceu, parécenos unha mostra máis de desinterese, nugalla e desleixo fronte aos graves problemas que vive o noso sector leiteiro, piar fundamental da comarca.
Polo exposto, procedemos a ler a solicitude publicamente neste pleno e convertimos os puntos que antes eran solicitude nunha moción instando a actúar ao concello de Chantada. Esperemos que haxa unanimidade nesta moción ou entenderemos que calquera procura de consenso con este Goberno é unha perda de tempo:
«Como ben saberá vostede os nosos labregos están afeitos a padecer unha crise crónica e unha reconversión continuada desde a entrada do Estado español na UE en 1986. No entanto, nos últimos tempos o sector lácteo –sen esquecernos doutros sectores produtivos igualmente ameazados polo agronegocio das multinacionais– atravesa unha situación insostíbel.
Castelao dicía que o galego non pide, senón que emigra. Igualmente podemos afirmar que os nosos gandeiros, pulmón económico da nosa comarca, non protestan, senón que botan o candado. Con todo, a primeira tractorada da historia naceu e desenvolveuse na comarca de Chantada, porque no campo vainos a vida.
Desde o estabelecemento da cota láctea até a súa supresión Galiza perdeu 90% das súas explotacións no nome do “progreso” e as nosas parroquias van camiño de converterse nun deserto verde. O 2016 vai ser aínda peor que o 2015 polo aumento nun 10% da produción láctea en Franza, Alemaña e Holanda e dun 5% no conxunto da UE.
A resistencia heroica dos nosos labregos está tocando fondo. Os prezos que están percibindo sitúanse entre 26 e 28 céntimos por litro (incluso 18 céntimos en moitos casos), moi lonxe dos máis de 34 pagados noutras comunidades do Estado. Para máis INRI, Pascual, Leite Río ou Leitegal anunciaron que ían deter a recollida de leite en numerosas explotacións nun “mercado” que é de todo menos “libre”.
Desde o SLG denúnciase que estamos inmersos nunha xigantesca operación de desmantelamento do sector lácteo galego, que consiste en deslocaar a produción leiteira do noso país a outras partes do Estado próximas ás grandes urbes (nomeadamente na franxa mediterránea e Andalucía). Ao tempo, esmágase ao pequeno produtor para favorecer a agro-industria: xigantescas granxas con milleiros de vacas (como as que se fan subvencionadas con fondos da UE en Romanía e de capital xermano ou francés) que non ven a luz do día e producen un leite de pésima calidade. Un modelo que na última década se fomentou en Galiza, enganando desde as insituticións aos nosos labregos, xa que nin dispoñen da terra para a autosuficiencia nas forraxes, nen Galiza conta coa soberanía política precisa para protexer o noso sector primario frente a competencia estranxeira. Deste xeito, o libre mercado convértese no dereito de pernada do grande capital sobre os pequenos produtores que son esenciais xa non só desde o punto de vista económico, senón tamén para a conservación e ordenación do noso territorio e para dotar de futuro ás nosas parroquias e aos concellos do interior galego.
Por todo o exposto, o SLG, UU.AA e Asaja Galicia convocan unha manifestación e unha tractorada para o vindeiro 17 de xullo en Compostela, en protesta pola vergoñenta e inexplicábel inacción do Goberno galego presidido por Alberte Núñez Feijoo, que si ten tempo pola contra para que a consellaría de Rosa Quintana tire o rascuño de decreto sobre exección de residuros das explotacións gandeiras, que dunha parte mostra bastante descoñecemento do territorio e doutra parte obriga a novas inversións para adatar á ordenanza os tanques do xurro.
Ao tempo, algúns rexedores locais (de Mazaricos, Boimorto e San Sadurdiño concretamente) fixeron un chamado para impulsar unha fronte de alcaldes en defensa do sector por riba das pertenzas partidarias e emprazaron aos alcaldes de todo o país a unha xuntanza aberta, que se celebrará o vindeiro luns 11 en Boimorto.
Vostede é perfectamente consciente, como alcalde de todos os veciños e de todas as veciñas do país do Faro, da importancia estratéxica do leite en Chantada. Sen leite non hai pequeno comercio. Sen leite non hai hostalaría. Sen leite non hai centos de postos de traballo. Sen leite non hai ICOS –algo que infelizmente semella que esqueceu durante décadas a propia cooperativa–. Sen leite, en definitiva, non hai futuro para a comarca de Chantada.
Aínda que somos conscientes das limitacións, no tocante as súas competencias cada vez menores, dos concellos temos unha responsabilidade directa e debemos prestar apoio antes os abusos das industrias e dos vampiros que levan o beneficio deixándolle aos labregos só débeda e traballo de sol a sol. A dignidade sempre é “competencia” individual e colectiva e pode exercerse ou non. Como representante local das veciñas e dos veciños vostede ten neste sentido unha responsabilidade que sabemos asumirá, sendo unha voz máis nas demandas xustas do noso campo».Por todo o exposto con anterioridade, Por Chantada-CUP solicita á alcaldía de Chantada que impulse a seguinte folla de ruta:
1.– Que Chantada participe como concello da reunión de alcaldes do día 17 de xullo en Compostela e exerza de cabeza tractora da mobilización cidadá e institucional no sur de Lugo.
2.-– Que se constitúa unha comisión específica, plural e aberta para a defensa do noso tecido produtivo, cunha rolda de contactos cos produtores, cooperativas e sindicados agrarios aos que debemos ceder o protagonismo e arroupar nas súas demandas.
3.-– Que se inicie unha rolda de contactos cos alcaldes da comarca e do sur de Lugo para facer unha fronte común que inste a actuar á Xunta e ao Estado e reclame futuro para o agro e prezos dignos para o leite, mediante un contrato anual con prezos fixos e dignos.
4.- Informar publicamente, xunto cos sindicatos agrarios con presenza na comarca que o desexaren, aos nosos labregos do contido do rascuño do decreto sobre execcións para que se podan apresentar as pertinentes alegacións.
5.– Solicitar un plano de emerxencia, coa suficiente dotación orzamentaria, que invista no fomento do valor engadido do noso leite con, cando menos catro liñas de axuda:
a.- Axudas a cooperativas para impulsar a transformación do leite galego en Galiza e desde un consorcio público-privado (a parte privada as cooperativas).
b.- Axudas ás pequenas explotacións de pastoreo extensivo pola súa función social e medioambiental. Axudas a SAT e outras asociacións de produtores para o fomento da venda local e a aposta pola eliminación de intermediarios a través da venda de leite fresco (que é unha realidade que levan décadas desenvolvendo pequenos produtores en Alemaña e noutros estados do norte de Europa).
c.- Campañas de información aos labregos e sensibilización cidadá para apostar por un modelo onde prime a calidade e non a cantidade (coas conseguintes liñas de axuda para tal fin).
d.- Modificación do Banco de Terras para que a terra sexa para quen estea disposto a traballala, sen menoscabo da propiedade, e blindándoo para uso exclusivo das explotacións familiares e SAT e, en ningún caso, para a agro-industria.
6.- Creación dun rexistro municipal de viñas co fin de promover un Banco Local de viñedos que permita a incorporación ás mozas e aos mozos que así o desexen e para o que se pode contar con financiamento doutras administracións públicas.
7.- Impulsar un FORO DE ASOCIACIÓNS RURAIS DO PAÍS DO FARO mediante o cal a veciñanza contribúa a elaboración de propostas encamiñadas a subsanar os deficientes servizos rurais e, sobre todo, propostas para a elaboración dun PLANO DE EMERXENCIA DEMOGRÁFICA, SOCIAL E ECONÓMICA (2016-2021) para executar nos vindeiros anos no concello de Chantada e que debe contemplar a mancomunidade de servizos e esforzos entre os concellos de Chantada, Carballedo, Taboada, Escairón e Pantón para conseguir financiamento doutras administracións con obxectivos e orientacións políticas ben definidas.
9.-MOCIÓN DO GRUPO MUNICIPAL SOCIALISTA SOBRE O MANTEMENTO E LIMPEZA DE SOARES
Votamos A FAVOR, aprobándose por unanimidade e incluíndo unha enmenda para instar a limpar as gabias das estradas ao concello, que reproducimos a continuación:
O estado das gabias podería engadirse a esta moción. Tendo maquinaria propia o concello é lamentábel que se teñan sen desbrozar contribuíndo nas pistas rurais xa non a aumentar o risco de incendio, senón de accidentes por reducir a visibilidade.
Tamén é certamente preocupante que o concello non cumpra as ordenanzas que ten aprobadas e logo solicite aos cidadáns que si cumpran outras disposicións do concello, vaia exemplo estamos dando.
No conxunto da moción puntualizar que os reptís non son seres vivos a exterminar, que o seu número se viu seriamente reducido, que hai especies ameazadas e que axudan a controlar pragas de leiróns. Así pois, a redacción do epígrafe c) na exposición de motivos é bastante desafortunado.
Enmenda de engádega dun 5º punto:
5.- Instar ao concello a empregar a maquinaria municipal para o desbroce das gabias das estradas do rural cunha convocatoria laboral se for preciso para o emprego da devandita maquinaria.
DEBATE NESTE PUNTO
Manuel Varela indicou que a maquinaria está traballando desde fai fías e apareceron tamén os da Deputación. Medio Rural vai mandar máquinas de arrastre para outras pistas para “planchar o concello” entre xullo e agosto con dúas máquinas privadas de reforzo.
Indica igualmente que no soar da praza de Santa Ana van meter man, porque ten orde de derribo (onde era o Capitol histórico) e adecentar para aparcadoiro ou o que sexa e vaiar o edificio que está ao lado. Soar da Avenidade de Ourense para aparcadoiro en troques de desbrozarllo e botarlle zahorra. Na Rúa do Grelo desbrózaronse 2 ou 3 polas máquinas e entre 12 e 13 proprietarios foron informados pola policia local para que limpen os soares ou farao o concello e enviaralle posteriormente a factura.
Héctor (PSOE) indicou que o soar detrás da Fonda América tamén debe limparse. Asemade, con moi bo criterio, asinalou que non debería desbrozarse nas horas centrais do día polo risco de incendio. Lonxe de tomar nota de alguén que fala con coñecemento de causa após traballar moitos anos en ICO o alcalde tomouno como un ataque, retrucando que ICOS tamén o facía (mal imos se non se sabe separar a vida persoal das persoas do político) e que levaban “un extintor” e que había 4 brigadas anti-incendios no concello (sic.). Só esperamos que non haxa unha desgraza.
Rosa (PSOE) indica que en Uxío Novoneyra e na que baixa ao Faro hai soares que tamén é preciso limpar.
Por parte do PP, Medela fixo fincapé en que se aplique a ordenanza, punto que tamén subliñamos desde os outros grupos da oposición.
10.- Dación de conta de resolución da alcaldía
[nas dacións de conta nin se debate nin se vota, só se poden facer preguntas se algo non fica claro]
O voceiro do PP indica que no decreto non se corresponde a data. E coletillas das resolucións que o propio secretario di que sobran.
11.- Dación de conta de informe de seguimento do Plano de axuste do primeiro trimestre de 2015
[Documentación: Informe da intervención sobre o seguimento do PLANO AXUSTE]
Indicamos a nosa vontade de que todas estas preguntas consten en acta, xunto ás do punto 12 e as do punto 13. No entanto, o que debería ser natural e até beneficioso para o coñecemento e a correcta información dos cidadáns provocou un evidente malestar no Goberno. Para Varela o concelleiro de Por Chantada “quere saber todo nun pleno” e que sendo músico “non debería tocar de ouvido” (simplemente se recorreu a analizar a documentación que recibimos como concelleiros e facer o noso traballo de seguimento do Goberno), senón achegarse ao concello e falar co interventor. Mais o máis grave foi que ameazou con aprobar un regulamento-mordaza para evitar que podamos preguntar libremente o que estimemos oportuno nos plenos. Os vellos métodos de amedrentamento caciquil que non lle van funcionar con Por Chantada. É máis, arríscase a que lle sexa contraproducente esa actitude arrogante e prepotente que caracteriza a certos representantes da vella política. Alá eles.
A isto engadiu algunhas imprecisións e inexactitudes coas que tenta apresentarse como un bo xestor escúdandose na “herdanza” (despois de 4 anos este argumento recoméndamoslle que o vaia mudando e xa foi totalmente desmontado na nosa páxina con numerosos informes). Nin resposta merecen pois estes ex abruptos que retratan a quen os emite e mostran a infinita paciencia de quen os escoita e padece. O PP tamén lle lembrou que non se recauda e que non se fixeron ordenanzas e se teñen pensado recuperar isto para o seguinte trimestre.
Reproducimos as nosas preguntas, xulguen a que se debe a “discordia” e o “malestar” mal disumulado na resposta do alcalde de todos os Chantadinos que por unha parte quere converter os plenos en trámites e polo outro non quere un regulamento de participación veciñal porque “para iso estamos os representantes dos cidadáns”. A coherencia (ou a comenencia) feita carne, desde logo.
Pregunta 1: Que se pode facer para paliar a escasez de recursos materiais e personais do Departamento de Intervención para que cumpra coas obrigas legais existentes e poda facer unha avaliación real do cumprimento do Plano de Axuste?
Pregunta 2: Que consecuencias pode ter que non se estea cumprindo coas obrigas legais?
Pregunta 3: Cando se ten previsto facer unha avaliación, co debido rigor, do cumprimento do Plano de Axuste?
Pregunta 4: Cando se ten previsto ter a contabilidade do exercicio 2013 cando estamos xa en xullo de 2015 e e o Goberno ten previsto aprobar os novos orzamentos para 2016 no mes de outubro, ou sexa, á volta do verán?
Pregunta 5: A escasez de recursos materiais e persoais é crónica ou hai visos de que se poda subsanar nalgún momento? A que materiais fai referencia concretamente?
Pregunta 6: Coñecíanse estas obrigas legais no momento de aprobar por unanimidade o Plano de Axuste? Informouse das limitacións desde a intervención para axustarse a estas obrigas legais?
Pregunta 7: Porque non se anexan as medidas do Plano de axuste ao informe da intervención toda vez que sen esa información é moi difícil facer un seguimento axeitado do mesmo?
Pregunta 8: O incremento do IBI nun contexto de queda da borbulla inmobiliaria contemplado na medida 1do Plano de axuste cando se ten previsto dar por finalizado?
Pergunta 9: As estimacións de 130.000€ e 100.000€ de incremento no IBI no contexto actual de crise económica en que supostos e fundamentos se sustentan?
Pregunta 10: Porque non se aprobou o padrón e hai ese non aforro de 46.397,45€? Cando se ten previsto aprobar o padrón correspondente e en que se basa a estimación desa cantidade que se vai aforrar coa súa aprobación?
Pregunta 11: A poupanza ou aforro de 230.000€ que se ten previsto facer no exercicio 2015, o actual, en que estado se encontra a xullo de 2015 con máis de medio ano transcorrido? É unha proxección, xa que logo, con fundamentación lóxica e real?
Pregunta 12: Poden explicarnos a natureza dos impostos que se subiron en materia urbanística e a que cidadáns afectan e se é un imposto progresivo ou regresivo?
Pregunta 13: En que se fundamenta ese incremento de ingreso nos impostos? Verificouse en pasados exercicios se realmente era así? Que fundamento ten, xa que logo, a proxección de 54.839,14€ para 2015?
Pregunta 14: Porque o concello aproba unha ordenanza para crear un imposto no lixo no medio real que non aplica? Esperou a deixar pasar as eleccións incumprindo os compromisos adquiridos no Plano de Axuste no tocante a súa medida 4? Que consecuencias pode ter isto para o concello de Chantada?
Pregunta 15: Ten previsto o actual Goberno de INTA aplicar este imposto ao medio rural, que precisamente o que lle cómpren son novos trabucos? En caso afirmativo, vai o Goberno executar as obras de sumidoiros, tratamento de residuos e separación do lixo, etc. que xustifiquen ese trabuco?
Pregunta 16: Pode explicársenos a natureza das taxas en actividades deportivas e de lecer por un lado e de utilización das instalacións deportivas polo outro, así como a súa xustificación? Porque se empregan tempos verbais en pasado neste epígrafe? Xa non existen? Recadáronse efectivamente esas previsións?
Pregunta 17: Porque se inclúe nun plano de axuste a modificación da ordenanza de entrada de vehículos e de utilización do solo polo mesmo goberno que logo non crea esta ordenanza? En que se fundamentou no seu día esta suba impositiva aos cidadáns e que consecuencias pode ter isto?
Pregunta 18: Pódesenos explicar porque na redución de custes de persoal se produce un desaforro de 4.416€?
Pregunta 19: Porque non se pode cuantificar o aforro a consecuencia do feche da Oficina de Rehabilitación?
Pregunta 20: Quen elabora e en que consisten os estudos de viabilidade dos contratos de inversión? En base a que criterio, alén da enxeñaría financeira para acollerse a un plano sen adoptar os pertinentes requisitos, se calculou que con esta medida se ían aforrar 50.000€ anuais e como se explica que non conste documentación algunha ao respecto?
Pregunta 21: En conformidade co exposto da anterior pregunta, celebrouse algún contrato desta natureza sen o estudo de viabilidade que o propio Goberno actual fixou como requisito preceptivo? Se é así, que consecuencias legais pode ter? Solicito que os servizos xurídicos do concello elaboren un informe ao respecto para coñecemento do pleno e da cidadanía.
Pregunta 22: Como se pode xustificar nun plano de axuste rigoroso e críbel que se estabelezan medidas de aforro enerxético no alumeado público e no gasoil das piscinas municipais sen que este sexa cuantificado? Como se come que anos despois non se poda cuantificar o aforro nesta partida? Sospeitamos que se trata dun “aforro negativo” (por empregar a neolingua orwelliana dos Chicago boys), a non ser que o Goberno estea en condicións de explicarnos as medidas pasadas e presentes que adoptou ao respecto e se comprometa a ir dilucidando estas cuestións antes do aprobamento dos novos orzamentos no mes de outubro? Ou pensa que imos apoiar uns orzamentos feitos a ollo e para “ir tirando” mentres segue disparando a débeda pública que segundo o Consello de Contas de Galiza no 2013 era xa de 5.725.492 EUROS achegándose perigosamente aos cáseque 7 millóns que o actual alcalde deixou como herdanza cando perdeu as eleccións á fronte do PP?
Pregunta 23: Cando pensa o actual goberno cuantificar a maior parte das subvencións nominativas do ano 2015? Porque se apostou no plano de axuste por reducir as subvencións nominativas, sabedores de que as subvencións nominativas son en moitos casos esenciais para moitos colectivos culturais e para termos un tecido social vivo nun contexto demográfico deprimido? A simple lectura deste informe dos técnicos de facenda do concello dá a certeza de que foi un plano feito sen brúxula, sen rigor e para saír do paso. Coma sempre deixan os desfalcos para os que veñan detrás, xeracións egoístas de vividores que deixan un desastre económico, social e ecolóxico ás xeracións do futuro.
Pregunta 24: Como se pode facer unha estimación de aforro por valor de 120.000€ na reagrupación de contratos menores de subministros e servizos e non constar documentación algunha para comprobar esta medida segundo o informe da intervención? Que caste de carallada é esta? Están tomándonos o pelo ou que? Cando e canto van ter que pagar os cidadáns por este desfase continuado entre os compromisos adquiridos co Ministerio de Facenda no “Plano de axuste” e a realidade de improvisación e falta absoluta de rigor financeiro?
Pregunta 25: Pode os técnicos financeiros e xurídicos do concello de Chantada elevar un informe ao pleno sobre as consecuencias económicas e legais a curto, medio e longo prazo desta falta de observación do “Plano de axuste”, así como propostas de medidas concretas para subsanar estes desfases?
12.- Dación de conta de informe de morosidade do primeiro trimestre
Informe de morosidade do primeiro trimestre de 2015 da intervención do concello de Chantada: 04 informe morosidad tesoreria 1T2015
Pregunta 1: O concello de Chantada cumpre co artigo 6 do RD 635/2014 no tocante á publicitación periódica do período medio de pago a provedores na páxina web empregando os modelos-tipo de publicación que pon a disposición do concello o Ministerio de Facenda para garantir a accesibilidade e a transparencia de devantida información?
Pregunta 2: Os 589.725,95€ (pendentes de pago e fóra de prazo ao final do trimestre) e os 149.054,35€ (pendentes de pago e dentro do prazo legal ao final do trimestre) aínda se encontran sen pagar? Se a resposta é afirmativa suporía que vostede, de perder as eleccións, deixaría facturas no caixón por valor de 738.780,3 € (alén dunha débeda pública de case 6 millóns de euros no ano 2013 e un Plano de axuste que é papel mollado). Como para presumir de “xestor”.
Pregunta 3: Cal é o importe exacto a día de hoxe de débedas con provedores do concello de Chantada? 738.780,3€?
Pregunta 4: É consciente vostede que esa cifra é superior ao suposto “remanente” do que presumía na campaña e aínda no pleno constituínte e co que se ían arranxar camiños (existencias en caixas e bancos)? Un remanente, segundo o informe presentado no pleno de investidura, de 695.126,90€, dos que 648.497,29€ son un crédito contraído coa Caixa Rural e, xa que logo, unha nova lousa de débeda. Pode explicarnos cando hai que devolver ese crédito e que medidas se teñen pensado para paliar a débeda pública toda a vez que o Plano de Axuste está tendo un grado de cumprimento testemuñal?
Pregunta 5: É racional e responsábel seguir negando que a situación financeira do concello é desastrosa e bordea perigosamente un punto de non retorno onde o servizo da débeda faga insostíbel os mínimos e elementares servizos públicos castigando con máis impostos e menos servizos a aquelas persoas que peor o están pasando (autónomos, labregos e traballadores)? Somos conscientes, a non ser que estexamos radicalmente equivocados –que pode ser por a inefabilidade resérvase seica só para o papa– os que estamos aquí sentados, do que estamos permitindo e facendo cando precisamos un concello saneado e eficiente para axudar a que Chantada non morra definitivamente? Suplícolles que se poñan as pillas e se non teñen capacidade o recoñezan e soliciten axuda de especialistas ou o que faga falta. Así non podemos seguir. Por favor.
13.- Dación de conta do período medio de pago do primeiro trimestre de 2015
Segundo o Ministerio de Facenda [PERIODO MEDIO DE PAGO 2015_Primer trimestre_] o concello de Chantada tarda máis de 90 días en pagar como media. Isto contradí a a súa afirmación no pleno constituínte en que afirmou que o pago das facturas se mellorar e xa andaba polos 30-45 días. Naquela altura, xa desmintimos na nosa web este dato, xa que segundo os datos publicados polo xornal La Voz de Galicia (maio de 2015) Chantada está entre os concellos cos peores indicadores de morosidade no pago a provedores da Galiza, tardando de media máis de 90 días.
Isto supón o triplo do prazo legal e dispara por norma o custe dos servizos contratados entre outras consecuencias.
Outras consecuencias como que cada vez que un concello supera os 30 días no pago aos seus provedores debe incluír na actualización do seu plano de tesouraría medidas que permitan xerar liquidez necesaria para reducir os prazos de pago. Gostaríanos que se nos explicase que medidas se van adoptar ao respecto, porque se prometeu inversión no arranxo de infrastruturas rurais e se por outra banda é preciso unha maior inversión social nalgún lado haberá que meter a tesoura cando os ingresos nin aumentaron nin se espera que aumenten de aquí a outubro, data en que teñen pensado presentar os orzamentos (rogámoslle que sexan rigorosos e serios e non como de costume para cumprir coa legalidade na forma, mais non no fondo).
Así pois, Chantada aínda non está entre o 20% (66) dos concellos galegos que se enfrontan á aplicación de medidas correctoras pola súa elevada morosidade; sendo segundo Facenda a débeda dos concellos galegos cos seus provedores ao feche do primeiro trimestre do ano de 125,08 millóns de euros (fronte aos 147,2 millóns que si se abonaron en tempo e forma), dos que 4 de cada 10 corresponden ás 7 grandes cidades. Amais, o groso da débeda galega a 31 de marzo concéntrana os concellos d’ A Cruña (72.05 millóns) e Pontevedra (31,5 millóns), sendo tamén os que máis invisten en pagamentos a provedores: 74,73 no caso dos cruñeses e 45,66 dos pontevedreses. No caso de Lugo, os concellos deben aos seus subministradores 15,92 millóns (despois de abonar 16,5 millóns) e os de Ourense 5,55 millóns, após liquidar 8,3 millóns.
Ser eficientes no pago a provedores mellora a longo prazo os custes e, xa que logo, permite aforrar cartos públicos. Ser eficientes no pago a provedores é necesario nunha boa xestión económica dos recursos de todas e todos (dos que nos votan, dos que non nos votan e dos que quedan na casa ou meten unha roda de chourizo no sobre). Ser eficientes no pago a provedores no curto prazo alivia a situación delicada pola que atravesan moitas pequenas e medianas empresas, xa de por si afectadas por un ciclo nocivo que se retroalimenta: restrición do crédito, redución da demanda e aumento ou mantemento da morosidade en cotas moi altas.
Chantada con 90 días (tres meses) supera os 30 días (1 mes) que fixa a lexislación vixente, ou sexa o triplo do prazo legal, sendo o concello do sul de Lugo que rexistra un peor dato só superado por Taboada (116 días), cuxa xestión nefasta non é ningún segredo dito sexa de paso, aínda que o seu alcalde presida tamén o XDR Miño-Ulloa –unha entidade nada transparente en canto as súas contas e con numerosas queixas sobre o partidismo como criterio de concesión das axudas. País!
Se analizamos o informe de morosidade de tesouraría e intervención os datos son aínda máis preocupantes xa que aqueles conceptos que pola súa natureza gardan relación co tecido empresarial e de servizos local, de pequena entidade, superan con ampla marxe os 100 días. E a relación entre o pago dentro do prazo legal e o que se fai fóra do prazo legal é sinxelamente terríbel e mostra unha dinámica perversa de xestionar o público que remata por disparar os custes dos servizos contratados porque as empresas saben cando prestan o servizo ou cando exercitan a entrega de materiais, mais non saben cando é que van cobrar polo que aplican un “recargo” – sorte de taxa de interese – que pagamos todas as cidadás e todos os cidadás. Isto debemos mudalo xa polo ben de todas e todos.
PREGUNTA 1: Que medidas ten pensado tomar o Goberno, e en que se fundamentan, para reducir a súa morosidade especialmente no que concirne a débeda con pequenas e medianas empresas da comarca de Chantada?
14.- Dación de conta da execución orzamentar do primeiro trimestre de 2015
MEH-resguardo-firma-digital-presupuesto ejecucion 1ºtrim 2015
PREGUNTA 1: Agradeceríase que se anexara un documento con maior precisión e claridade explicativa xunto ao resgardo MEH, xa que é moi difícil de entender para as persoas que non temos experiencia previa con ese tipo de documentación. Existe algún manual para iniciarse nestas cuestións que sexa accesíbel para os que non somos especialistas?
Pregunta 2: Cal é o total de gastos no 1º trimestre e cal é o total de ingresos no mesmo período?
Pregunta 3: Obtidos os compoñentes do remanente, pódese proceder ao seu cálculo:
REMANENTE DE TESOURARÍA= FONDOS LÍQUIDOS+DEREITOS PENDENTES DE COBRO-OBRIGAS PENDENTES DE PAGO= 1.771.953,67€
Esa cantidade é da que dispón para gastos xerais o concello substraéndolle os saldos de dubidoso cobro (1.309.140,60€) o que dá un remanente para gastos xerais de 463.813,07€. Este remanente é do que dispón para este trimestre o concello? Cales son estes saldos de dubidoso cobro (a partida 490 “Provisión para insolvencias”?
Pregunta 4: Que se inclúe no exceso de financiación afectada? O dado é 0 porque só se coñece ao vecer os orzamentos anuais? (Si) Pode explicarnos máis polo miúdo este concepto (Desviacións de financiación positivas acumuladas a fin de exercicio)?
Pregunta 5: Se o remanente para gastos xerais é de 464.813,07€ e a necesidade de financiamento da corporación local é de 620.302,52€ significa isto que a institución segue incorrendo en déficit e xa que logo aumentando a súa débeda?
Pregunta 6: Cal é a débeda viva ao final do trimestre? 3.476.324,14€?
Pregunta 7: Cal é a débeda a curto prazo e a emisión de débeda?
Pregunta 8:Pódese determinar neste momento, como marca o XIC (Xestión Integral de Concellos), a parte empregada para financiar gasto e a pendente de empregar? Cal é?
15.- Rogos e preguntas
15.1- ROGO PARA A CREACIÓN DUNHA COMISIÓN ESPECIAL PARA A ELABORACIÓN DUN REGULAMENTO DE PARTICIPACIÓN VECIÑAL
Ao abeiro dos artigos 41.26 e 88.3 do ROF solicitamos a creación dunha comisión especial que inicie os trámites para a elaboración dun regulamento de participación veciñal e que integre colectivos e individuos da sociedade civil que desexen participar da súa redacción votándose, en última instancia , en referendo ao abeiro do susudito artigo do ROF.
Contestación: Finalmente conseguimos que sen entusiasmo o Goberno vaia estudar esta posibilidade. Previamente afirmouse que aos cidadáns xa se lles atende no concello e que para que queremos logo concelleiros e “representantes”. A nosa argumentación xirou en que os regulamentos de participación veciñal xa existen en numeroso concellos, que teñen maioría absoluta para facelo ao seu gosto en última instancia e que a cidadanía debe ter canles para facer chegar propostas e cuestións aos plenos sen intermediación partidaria ou estaremos contribuíndo á fractura entre cidadáns e caste política.
15.2- PREGUNTA SOBRE A ADXUDICACIÓN DO CENTRO DE DÍA E ESTADO DA OBRA NESTA ALTURA
Parabenizamos ao goberno por esta decisión que tamén levabamos no noso programa electoral. En todo caso, solicitamos que se vaia informando do estado da cuestión:
Pregunta: Como se vai financiar? Esta adxudicado?
Resposta: Vaise firmar coa empresa (o secretario puntualiza que se trata da empresa Fegilca) o xoves día 16 de xullo o convenio.
15.3.- Pregunta sobre a natureza da autorización, ou se se está amparando unha ilegalidade, coa que conta o edificio da Plazuela en que INTA ubicou durante a campaña electoral unha faixa e que está invadindo a vía pública, concretamente a beirarúa. Recomendamos estudar o caso, se non se fixo, e adotar medidas antes de que denuncie calquera veciño esa usurpación indebida da vía pública e o estado ruinoso que contradí o exposto na Lei 9/2002 do 30 de decembro
O alcalde responde que se van adotar medidas legais.
15.4.- Pregunta sobre a adoción de bonificacións para familias numerosas, desempregados, etc. para as piscinas (ver punto 6)
Resposta: “É complicado facer unha taxa e controlar quen entra ou non nas piscinas exteriores”. Resulta bastante curioso cando na ordenanza das interiores en teoría pesoal sen formación pertinente pode revisar a pel e discriminar a persoas en función diso. Non será que o alcalde improvisa as respostas coa súa nugalla característica? “Na medida en que sexan as piscinas rendíbeis modificaranse as tarifas ou eliminaranse” (ao mellor dentro de 4 anos quédalle ben pór isto no programa electoral despois de crearen eles as taxas).
Medela do PP preguntou que criterio se seguía para o desbroce. O criterio de INTA é “a feito” (se o conto non fose triste habería que recoñecerlle sentido do humor ao noso alcalde), despois de solucionar 4-5 “urxencias” e de que os operarios collan práctica en pistas anchas. Urxente a limpeza da N-540 e limpeza dos arcéns e que Protección Vial as pinte con urxencia. Medela retruca que sería bo que o operario se desprazase en coche particular para non perder o tempo polo camiño indo no tractor. Varela replica que non ten sentido porque até setembro-outubro non se fará duplo quenda laboral ao ser perigoso (novamente algo bastante contraditorio co que lle contestou a Héctor do PSOE no punto 9 a raíz da nosa enmenda á moción do PSOE).
Medela pregunta tamén polo arranxo de pitas ao que Varela contesta que se fará con fondos da Xunta, da Deputación e propios. Medela pregunta por 4.018,8€ en facturas en sacos de cemento. Varela aclara, após unha indecisión inicial, que se corresponde cun palé de material que se levou para o almacén para non andar buscando saco a saco.
Raquel, a portavoz do PSOE, agradece que se axilice a web e que se publiquen ordenanzas e normativas municipais en vigor progresivamente. Sinala problemas na recollida de lixo nas aldeas, onde pasa máis dunha semana e non se recolle o lixo, algo que lle parece que non pode ser se se quere cobrar por este serizo, que entende que así se faga. Varela pídelle que diga algún lugar concreto para tomar medidas e Raquel pon como exemplo San Fiz. O número 2 de INTA, Castor, aclarou que pode deberse a problemas da empresa á hora de cubrir algunhas vacantes laborais e que se tomarán medidas falando co encargado da empresa, Pablo. De feito, recoñeceu os mesmos problemas na vila e que teñen relación co punto limpo.
Raquel pregunta por carros (coches) parados na zona de Marín desde fai moito tempo e Varela di que foron inmobilizados polo xulgado e que non nos extrañemos que sigan alí anos en canto non se resolve o proceso xudicial. Raquel engade queixas polo estacionamento de comións na rúa Rosalía de Castro e Varela retruca que pola semana son poucos e que tamén se encontran baixando a avenida de Portugal e a avenida de Monforte.
Máis importante, ao noso ententer, é a denuncia que Raquel fixo dun novo verquido ao río Asma o 21 de xuño e, sobre todo, a pregunta sobre as cantidades recaudadas por Augas de Galicia desde 2012, xa que ao ser un cánon finalista o concello debe reclamar inversións. Varela pedirá os datos, xa que os descoñece, a Viaqua (antes Aquagest, empresa relacionada con numerosas tramas de corrupción e a que o alcalde fixo no seu día unha concesión da auga a trinta anos) e di que a depuradora para o polígono é urxentísima. Aínda que non o dixemos por saírse do debate, a Lei de Augas xestionada polo chiringuito público Augas de Galicia, onde entran cargos “populares” con altísimas remuneracións, é a porta para privatizar a auga como xa se fixo noutras latitudes e o que se debe pedir a derogación da lei e a xestión pública da auga.
[…] di que a moción é demasiado ambiciosa. O concello subscribiuse a un portal de transparencia (no pleno ordinario de xullo). Valora positivamente a participación cidadá. Non é algo que se poda elaborar ás presas, será […]
GústameGústame